Zresetuj żołądek po świętach

0
951
views

Święta szybko minęły, a Ty ciągle czujesz się ociężała i przejedzona? Dokuczają Ci dolegliwości żołądkowe? Cóż, nie wszystko co zjesz wychodzi na zdrowie, przecież w Święta wrzucamy w siebie średnio 5-6 tysięcy kalorii dziennie.

Na szczęście i na to jest kilka łatwych, bezpiecznych i w dodatku tanich sposobów, z których możesz korzystać bez konsultacji ze specjalistą.

Jednodniowa głodówka
Zafunduj sobie odrobinę wytchnienia. Ciasta, sałatki, pieczone wędliny czy czekolady to ciężkie produkty, dlatego warto poświęcić jeden dzień, aby żołądek i wątroba mogły przestać pracować na pełnych obrotach. Zacznij dzień od szklanki ciepłej wody z cytryną. Sok z cytryny pobudza do pracy nerki, a woda jest najlepsza dla oczyszczania organizmu. Ponadto woda z cytryną poprawia trawienie. Najlepiej, jeśli użyjesz wodę mineralną.
– Powinniśmy pić wody mineralne, które w jednym litrze zawierają przynajmniej 50-100 mg magnezu oraz więcej niż 150 mg wapnia (przy czym zawartość wapnia powinna być dwa razy większa niż magnezu) – radzi Tadeusz Wojtaszek, ekspert ds. wód mineralnych Polskiego Towarzystwa Magnezologicznego im. Prof. Juliana Aleksandrowicza. Uzupełniaj też płyny w postaci soków owocowych i warzywnych, koniecznie bez cukru. Pij zieloną herbatę. Jeden dzień bez jedzenia wystarczy, aby żołądek się obkurczył. Dzięki temu po kuracji mniejsze posiłki zaspokoją głód.
Dzień jednej potrawy
Sposób dla bardzo niecierpliwych. Dieta trwa jeden dzień i polega na tym, aby przez cały dzień jeść tylko jeden produkt. Mogą to być banany (jednak nie należy jeść ich więcej niż 6 dziennie), albo ryż. Bogaty w minerały, pozwala w szybki sposób pozbyć się nadmiaru wody z organizmu. Wybierz kilka rodzajów ryżu i ugotuj przynajmniej trzy torebki. Dla urozmaicenia możesz wybrać trzy różne rodzaje ryżu i po przygotowaniu doprawić ulubionymi przyprawami. Dietę należy oczywiście połączyć ze spożywaniem odpowiednich płynów. W tym przypadku dozwolone są ziołowe herbatki i woda.
Warzywny koktajl przez 4 dni
Kolejny sposób na oczyszczenie organizmu, tym razem chyba mniej restrykcyjny. Spadek wagi będzie rezultatem utraty wody. Możesz jeść warzywa, ryż, pełnoziarniste pieczywo i chudy ser. Przed każdym posiłkiem wypij wielowarzywny koktajl. W jego skład powinny wejść takie warzywa jak marchew, cebula, pomidory i seler. Po zastosowaniu tej diety możliwa jest utrata około 3 kilogramów. Mimo to, samopoczucie po świętach z pewnością się poprawi.
Odchudzaj się i oczyszczaj z dietą orzechową
Dieta ta bogata jest w błonnik i przeciwutleniacze, trwa od 3 do 5 dni. W tym czasie można jeść jedynie orzechy, nasiona, warzywa i owoce – oczywiście w umiarkowanych ilościach. Można pić także niesłodzone soki i herbatki. Dobroczynne działanie ma herbata imbirowa, która przyspiesza trawienie. Dzięki takiemu menu możesz pozbyć się kilku centymetrów w talii. Należy jednak pamiętać, że tracimy głównie wodę, a nie nadmiary tłuszczyku z boczków.
Dieta zegarowa

Najważniejsze w diecie zegarowej jest to, aby ściśle przestrzegać godzin posiłków i jeść tylko to co jest w jadłospisie diety. Dieta trwa tylko trzy dni i tracimy na niej trzy kilogramy. Podczas diety, codziennie jemy to samo. Oto przykładowy jadłospis:

– godzina 7.00 – szklanka zielonej lub czerwonej herbaty

– godzina 9.00 – jajko na twardo, filiżanka kawy

– godzina 11.00 – 10 dag chudego twarogu

– godzina 13.00 – 20 dag gotowanego chudego mięsa lub ryby

– godzina 15.00 – 20 dag owoców (banan, jabłko, śliwki, grejpfrut)

– godzina 17.00 – jajko na twardo, szklanka czarnej herbaty

– godzina 19.00 – szklanka soku pomidorowego, czerwonego barszczu (może być z kartonu) lub czerwonego wytrawnego wina

Lekka dieta jogurtowa
Białe odchudzanie pomoże nie tylko zgubić zbędne kilogramy, ale także poczuć się zdrowo. Podstawą białej diety są warzywa, owoce, kefir i jogurt naturalny. Sałatki powinny być stałym elementem Twojego menu. Powinnaś używać więcej jogurtu czy kefiru, a rezygnować ze śmietany. Jogurty są niskokaloryczne i zawierają około 6 razy mniej tłuszczu niż śmietana. Dodatkowo jogurt naturalny uzupełnia braki węglowodanów i witamin. Jest też idealny do przyrządzania pysznych i orzeźwiających koktajli owocowych. Może być dodatkiem do potraw, jak również stanowić podstawę śniadania i przekąski lub być uzupełnieniem obiadu czy kolacji. 
Jogurty naturalne do picia pozwalają na ograniczenie spożycia innych kalorycznych produktów: żółtych serów, śmietany i mięsa. Włączając do swojej diety wiele produktów białkowych, pozbawiasz się uczucia głodu, które towarzyszy wielu innym przepisom na odchudzanie. Bogatym w przyswajalny wapń i białko jest również inny produkt mleczny – kefir. Jego niska kaloryczność sprawia, że świetnie zastępuje napoje chłodzące. Zmiksuj go z owocami, a otrzymasz pyszny i zdrowy napój. W diecie oczyszczającej zaleca się również codziennie pić serwatkę. Działa lekko przeczyszczająco, a dzięki zawartości laktozy sprzyja powstawaniu pożytecznej flory bakteryjnej w jelitach i zabezpiecza je przed procesami gnilnymi. Zawiera również dużo witamin z grupy B, sporo białka i znaczne ilości wapnia.
Punktualność to podstawa
Przyzwyczaj swój żołądek do jedzenia o stałych porach. Najlepiej, kiedy jesz w mniejszych ilościach, za to często. Najlepszym rozwiązaniem jest jedzenie 5 posiłków dziennie. Dzięki temu normuje się praca układu pokarmowego, zwiększa się metabolizm, dzięki czemu organizm może pracować lepiej i sprawniej. Zapomnij o podjadaniu między posiłkami. Według naukowców jest to najczęstsza przyczyna problemów żołądkowych. Urozmaicaj swoje posiłki pijąc czerwoną herbatę (pij ją gorącą, zaraz po przyrządzeniu). Czerwona herbata typu Pu-Erh obniża poziom cholesterolu we krwi, wspomaga pracę wątroby, oczyszcza organizm i skutecznie walczy z nadwagą. Herbata uzyskuje w ten sposób niepowtarzalne właściwości zdrowotne.
Popijaj imbir

Jeżeli mimo wszystko czujesz ciężar w żołądku, a na herbatkę z mięty nie możesz już patrzeć, wypij wodę z imbirem. Najzwyczajniej w świecie wrzuć kawałek imbiru do szklanki z wodą lub herbatą. Eteryczne olejki imbirowe oprócz rozgrzania przyspieszą przemianę materii i zlikwidują ucisk w brzuchu.
Ruszaj się!
Nawet najlepsza dieta nie wystarczy, jeżeli w Twoim rozkładzie dnia zabraknie czasu na ruch. Nie musisz od razu wychodzić do siłowni, wystarczy, jeśli wybierzesz się na spacer. Wysiłek najlepiej jest potęgować wraz z upływem czasu.  Wystarczy, że wybierzesz się na zakupy. Już godzina marszu wzdłuż sklepowych witryn pozwoli spalić 250 kalorii.
Tańcz do białego rana

Najlepszym sposobem na zrzucenie zbędnych, poświątecznych fałdek będzie taniec w noc sylwestrową. Nie tylko wzmocni mięśnie twoich ud, ale też zadziała niczym intensywny aerobik. Godzina wygibasów = 250-300 spalonych kalorii.
Pamiętaj 

Głodówki, diety błyskawiczne, oczyszczające nie są wskazana dla kobiet w ciąży oraz karmiących. Jeżeli cierpisz na jakiekolwiek dolegliwości związane z przewodem pokarmowym, w sprawie diety oczyszczającej czy odchudzającej skonsultuj się lekarzem.

ZielonyDziennik.pl, Emilia Szuper