Korzyści z marketingu internetowego dla Sektora Małych i Średnich Przedsiębiorstw

0
633
views

Marketing internetowy to działania promocyjne, na które mogą pozwolić sobie nawet małe firmy. Przy zaangażowaniu niewielkiego budżetu dotrą do potencjalnych klientów.

Marketing internetowy pozwala na promocję naszego produktu lub usługi w wielu miejscach jednocześnie. Wyszukiwarki internetowe jako podstawowe źródło informacji oraz punkt styczny pomiędzy firmą a jej klientem, stanowią idealne miejsce na promocję własnej działalności. Mimo to przedsiębiorcy z sektora MŚP nie wykorzystują wszystkich możliwości do prowadzenia kampanii marketingowych.

Problem nieumiejętnych inwestycji w działaniach internetowych tkwi w niewiedzy na temat praw, jakimi rządzi się sieć oraz wskazania odpowiedniego momentu na ich rozpoczęcie – wyjaśnia Wojciech Jakubowski, Blue Vision Internet Marketing.

Najczęstszym pretekstem do rozpoczęcia inwestycji jest wprowadzanie na rynek nowej usługi lub poszerzanie obszaru działalności o sektor, niezwiązany z dotychczasowym.

Załóżmy, że jako dostawca sprzętów biurowych, chciałbym poszerzyć ofertę o usługi cateringowe. Kierując nową usługę do rozszerzonej grupy docelowej, muszę znaleźć sposób na zaistnienie w świadomości klientów jako nowy podmiot z tej branży. Widząc, że polecanie przez znajomych ma bardzo ograniczony zakres, a tradycyjna forma reklamy jest zbyt droga, idealnym wyjściem dla mnie jest zastosowanie narzędzi marketingu sieciowego – radzi Wojciech Jakubowski, Blue Vision Internet Marketing.

Osiem kroków do gwarancji powodzenia

1.Cel
Wspólnie z osobą która realizuje dla nas działania w ramach marketingu internetowego, powinniśmy zastanowić się nad celami, które sobie stawiamy. Marketing internetowy pozwala precyzyjnie zmierzyć liczbę odbiorców naszych treści, a jednocześnie możemy z bardzo dużą dokładnością przewidzieć skutek i wzrost sprzedaży naszych usług. Dzięki temu możemy określać cele
w sposób dokładny i przemyślany.

2.Kompleksowe myślenie
Kluczowe jest nieograniczanie się do promocji naszej usługi za pomocą tylko jednego narzędzia social media. Zalecamy zebranie wszystkich dostępnych narzędzi, przedyskutowanie z konsultantem dedykowanym do pracy z klientem, które z nich są właściwe dla komunikacji naszego biznesu
i osiągnięcia założonych celów.

3.Harmonogram
Odpowiednia integracja działań w sieci wymaga zaplanowania i ustalenia konkretnych terminów. Aby uzyskać najlepsze efekty warto zaplanować kampanię na trzy miesiące przed jej rozpoczęciem. Pozwoli nam to spokojnie przygotować wszystkie projekty, dajemy też czas odbiorcom na zapoznanie się z naszymi przekazami. Jednoczesna analiza danych z bieżących raportów prezentujących efekty działań, pozwala nam modyfikować kierunki lub wzmacniać intensywność naszej komunikacji.

4.Budżet
Ogromnym atutem marketingu internetowego jest jego stosunkowo niski koszt do możliwych efektów. Zainwestowanie ok. 1000 zł miesięcznie, powoduje wyraźne i wymierne zmiany w częstotliwości odwiedzin naszej witryny przez potencjalnych klientów. Na koniec prac możemy sporządzić precyzyjny bilans poniesionych środków do otrzymanych efektów.

5.Indywidualny projekt
Każdy projekt wsparcia sprzedaży naszych usług powinniśmy zaprojektować odrębnie. Nie istnieje uniwersalna recepta na zaplanowanie działań dla wszystkich branż. Zbiór używanych w marketingu internetowym narzędzi jest ograniczony, ale tylko ekspert – analizując specyfikę klienta, zakres prac, oczekiwane zyski – jest w stanie przygotować odpowiednią strategię, harmonogram oraz dobrać paletę narzędzi.

6.Przekaz
Proste przekazy i komunikaty są zawsze najbardziej zrozumiałe dla odbiorcy. Nie używajmy żargonu typowego dla naszej branży czy środowiska. Dla klienta może to być rażące a na pewno będzie zbyt hermetyczne. Nie starajmy się powiedzieć wszystkiego od razu. Dobierzmy trzy najważniejsze dla nas kwestie i zróbmy z nich przekazy naszych działań reklamowych.

7.Punkty komunikacji – właściwe miejsce, właściwy czas
Dobór miejsc, w których odbiorca zetknie się z naszymi informacjami należy do kwestii kluczowych. Nawet najlepiej przygotowane projekty graficzne lub najtrafniejsze hasła zmarnują się, jeśli nie dotrą do właściwych odbiorców. Profesjonalny konsultant przygotuje odpowiednią „mapę” naszych działań w Internecie. Jego praca pozwoli nam też uniknąć kosztownych pomyłek – inwestowania w obecność w miejscach prestiżowych, ale drogich i zupełnie nieodwiedzanych przez naszych klientów.

8.Wykonawca
Musimy mieć pewność, że nad naszym projektem będzie pracowała konkretna osoba. Powinniśmy ją znać z imienia i nazwiska. Jej doświadczenie, wiedza oraz cechy osobowościowe pozwolą odnaleźć się w pracy pod presją czasu i oczekiwań klienta. Niestety w wielu przypadkach nawiązanie współpracy z nieprofesjonalną firmą oznacza kompletną utratę kontroli nad promocją naszego biznesu. Łączy się to ze stratą czasu, jak i wszystkich pieniędzy, które chcieliśmy zainwestować w promocję. Musimy więc znać swojego konsultanta i zwracać uwagę, czy to on się z nami kontaktuje omawiając kolejne kroki, czy my marnujemy czas próbując się z nim skontaktować.

Dla ZD.pl, www.nautiluspr.pl