Warszawskiej karuzeli komunikacyjnej ciąg dalszy

0
1303
views

Będą kolejne zmiany spowodowane budową II linii metra i przygotowaniami do EURO 2012. Utrudnienia potrwają cztery i pół miesiąca.

Od 30 kwietnia w ruchu tramwajów i autobusów będą istotne zmiany.

Ze względu na remont torów, ulicą Marszałkowską przestaną jeżdzić tramwaje. Zablokowany zostanie także przejazd przez skrzyżowanie tej ruchliwej ulicy ze Świętokrzyską.

Ostatni poniedziałek kwietnia to tylko data początkowa rewolucji komunikacyjnej w Warszawie. Nocą z 1 na 2 maja zmianą ulegną trasy linii tramwajowych 4, 15 i 16. „Czwórka” i „piętnastka” będą skierowane na Al. Jana Pawła II, natomiast „szesnastka” wraca na podstawową trasę.

Czujni być również powinni użytkownicy autobusów. Największe roszady odczują pasażerowie jeżdżący linią 127, która będzie zaczynać trasę we Włochach, a kończyć na Placu Trzech Krzyży. Od strony Bródna zacznie kursować autobus oznaczony numerem 227, który skończy kurs, jak to bywało wcześniej na Dworcu Centralnym jadąc przez Plac Grzybowski, ul. Emilii Plater, Al. Jerozolimskie i Al. Jana Pawła II.

Informacją, która zasmuci pasażerów metra są zapowiadane dwie dłuższe przerwy w kursowaniu podziemnych pociągów: od 27 kwietnia do 4:00 2 maja, a także od 17 września do połowy października.

Korzystając z warszawskich środków transportu publicznego trzeba być na bieżąco z rozkładami, które zmieniają się niemal codziennie. Chyba, że chce się stać w korkach, a do tego płacić bajońskie sumy za paliwo, którego cena nie zamierza się ustabilizować. Zupełnie, jak stołeczna komunikacja.

Radosław Kołodziejski