Rekrutacja czyli jak znaleźć odpowiedniego pracownika?

0
1217
views

Każda z działających na rynku firm chce zatrudniać najlepszych fachowców. Aby zweryfikować ewentualne "wpadki", podejmując współpracę z osobami mało kompetentnymi, wiele z nich organizuje tzw. rozmowy kwalifikacyjne, celem znalezienia pełnowartościowego pracownika, spełniającego wszelkie wymogi firmy.

Rekrutacja pracowników jest jednym z najistotniejszych elementów, kiedy mowa o strategii w zarządzaniu ludźmi. W końcu odpowiedni 

dobór wykwalifikowanych w danej dziedzinie osób jest bardzo istotny w prawidłowym funkcjonowaniu firmy i co do tego chyba nikt z nas nie ma wątpliwości. Stąd bardzo często rekrutanci poddawani są ustalonym odgórnie zadaniom i testom, które mają na celu wyłonienie najodpowiedniejszych "jednostek". Na co zwracają uwagę organizacje poszukujące odpowiedniego kandydata do pracy?

Pod uwagę brane są przede wszystkim wspomniane wyżej kwalifikacje, cele biznesowe danego przedsiębiorstwa oraz jego filozofia działania.  Nowi pracownicy dobierani są również pod względem "dopasowania się" do zatrudnionego już wcześniej zespołu pracowników.

W końcu atmosfera w pracy jest jedną z istotniejszych kwestii, zarówno dla pracodawcy, jak i dla zatrudnionych tam osób. Rekrutacja ma przede wszystkim służyć rozwojowi firmy oraz zapewnić komfort pracy obydwu stronom. Kompleksowa ocena kwalifikacji jest więc w tej sytuacji kwestią kluczową. Jednak, ze względu na brak czasu, przedstawiciele dużych korporacji, którzy szukają pracowników na konkretne stanowiska, coraz częściej zlecają to zadanie profesjonalistom.

W internecie dostępnych jest mnóstwo ogłoszeń firm, które zajmują się profesjonalnym wynajdywaniem odpowiednich kandydatów. Stosują mnóstwo metod, które mają na celu wyeliminowanie "jednostek nie nadających się" do określonego typu zadań. Metodami realizacji założonych projektów, polegających na szukaniu najodpowiedniejszych kandydatów na konkretne stanowiska, są m. in tzw. executive search, direct search oraz search and selection.

Poszukujący kierują się przede wszystkim analizą potrzeb zleceniodawcy i pozyskują kandydatów, którzy swymi kwalifikacjami najbardziej pasują do określonego zajęcia. Cały proces zamyka się raportem o konkretnym kandydacie i spotkaniu z przedstawicielem firmy, celem omówienia ewentualnej współpracy.

Najpierw jednak potencjalny zleceniodawca zobowiązany jest zapoznać się z opisem oraz analizą testów psychologicznych konkretnych osób, wybranych spośród setek kandydatów.

 

PL