Leasing dla każdego

0
731
views

Zgodnie z unijną dyrektywą, po zakończeniu okresu leasingu klient będzie miał obowiązek kupna auta, a osoby fizyczne będą mogły korzystać z kredytu konsumenckiego, co wiąże się z licznymi korzyściami dla klientów.

Wprowadzenie ustawy o kredycie konsumenckim i zmiany w ustawie o podatku dochodowym od osób prawnych oraz fizycznych może dokonać znacznych zmian dla dealerów i klientów. – „Wejście w życie nowych przepisów jest kwestią niezwykle istotną, zarówno dla branży leasingowej jak i dla konsumentów.

Osoby prywatne zyskają możliwość zawierania umów leasingu, które będą mogły być zakończone w dowolnym momencie. Ponad to planowane zmiany rozstrzygać będą kwestię amortyzowania przedmiotu leasingu.

Powyższe zmiany dałyby konsumentom większe uprawnienia, jednocześnie rozpowszechniając leasing wśród osób prywatnych” – powiedziała Anna Ochędzan, konsultant podatkowy LeasePlan Fleet Management. Dotychczas klienci indywidualni decydowali się zwykle na kredyty konsumenckie, jednak nowe regulacje sprawią, że leasing stanie się bardziej konkurencyjny w porównaniu do kredytu, co może obniżyć jego koszt poniżej wartości kredytów bankowych.

Dodatkowo, leasing to mniej formalności, co wiele osób bardzo sobie ceni. Klienci indywidualni będą mieli również możliwość korzystania z usług dodatkowych, tj. z przeglądów technicznych, sezonowej wymiany opon, serwisowania, a także doboru odpowiedniego ubezpieczenia.

Również w przypadku szkody, konsekwencje ponosiłby leasingodawca, a nie jak w przypadku kredytu konsumenckiego – klient. – „Leasing konsumencki nie jest w Polsce popularny, ponieważ osoby fizyczne nie mogą dokonywać odpisów amortyzacyjnych, wliczać rat leasingowych w koszty uzyskania przychodów, czy też odliczać podatku VAT, jak robią to przedsiębiorcy.

Konsumenci chcąc kupić nowy samochód przeważnie decydują się więc na wzięcie kredytu, który w obecnych warunkach jest bardziej atrakcyjny finansowo. Zmiany prawne pozwoliłyby więc firmom oferującym wynajem długoterminowy wykazać się i zaoferować klientom nowe rozwiązania.

Dla całej branży leasingowej byłby to impuls do dalszego, dynamicznego rozwoju” – tłumaczył Artur Sulewski, dyrektor handlowy, LeasePlan Fleet Management.

 

ecoportal.getfocus.pl