Internet oknem na świat

0
1109
views

Internet jest obecnie głównym źródłem naszej wiedzy, sięgamy do niego, gdy chcemy przeczytać newsy ze świata, prognozę pogody czy ramówkę telewizyjną. Uruchamiamy również naszą przeglądarkę w momencie, gdy zepsuje nam się czajnik i chcemy go naprawić lub znaleźć sklep, w którym kupimy nowy.

Właśnie dlatego jest to idealne miejsce do budowania swojego pozytywnego wizerunku.
Coraz więcej polskich przedsiębiorstw decyduje się na korzystanie z potęgi możliwości, jakie daje Internet. Badania wskazują, że 75% sukcesu danej firmy zależy od sposobu, w jaki przedstawi ona swoją działalność i produkty w sieci, zaś tylko 25% stanowią same jego właściwości.

Jako, że reklama czy e-wizytówka w sieci są o wiele mniej kosztowne od tradycyjnych form reklamy, przedsiębiorcy szybko zorientowali się, że warto korzystać z dobroci Internetu. Coraz więcej lokalnych firm usługowych decyduje się na promowane wpisy w katalogach firm czy płatne bannery.

Działania te są uzasadnione – kiedy klient chce wyczyścić tapicerkę czy obciąć czworonoga – zagląda do Internetu. Firmy zauważają też sens w promowaniu się nie tylko globalnie, ale i lokalnie. Dzieje się tak głównie dlatego, że kiedy szukamy kosmetyczki czy mechanika, nie interesuje nas najczęściej, jeśli mieszkamy w Katowicach, instytut kosmetologii znajdujący się w Gdańsku.

Dlatego też idealnym rozwiązaniem są liczne portale branżowe, takie jak ikosmetyczka.pl czy katalogoptykow.pl, ponieważ umożliwiają one znalezienie klientowi w szybkim czasie i bez wychodzenia z domu dokładnie to, czego szuka.

Nie każdy potrafi prowadzić działania marketingowe na własną rękę. Na szczęście tutaj też możemy skorzystać z pomocy właścicieli różnego typu portali czy wynająć do tego profesjonalną agencję marketingową – w zależności od budżetu i oczekiwań. Zbudowanie pozytywnego wizerunku w sieci to proces zajmujący dużo czasu – jednak cierpliwość przynosi tutaj ogromne korzyści, warto dać swojej firmie szansę.