YouTube TV debiutuje na rynku

0
274
views

Nowa usługa w końcu dostępna dla pierwszych klientów. Google zaprezentowało wczoraj własną platformę telewizyjną o nazwie YouTube TV, dzięki której będzie można streamować materiały takich stacji jak choćby ABC, CBS, FOX, NBC, czy ESPN. W ofercie dostępnych ma być kilkadziesiąt kanałów, które obejrzymy zarówno na TV, jak i swoim urządzeniu mobilnym.

YouTube TV zadebiutował w pierwszych pięciu amerykańskich miastach: Nowym Jorku, Los Angeles, San Francisco, Chicago i Filadelfii. Jest to usługa strumieniowania pozwalająca oglądać popularne kanały telewizyjne oraz materiały dostępne w ramach YouTube Red Original. Podobnie jak w kablówkach, część programów dostępna będzie za dodatkową opłatą.

Z usługi skorzystać można na smartfonach, tabletach, komputerach i Google Chromecast, dzięki któremu materiały będzie można streamować na telewizor. YouTube TV oferować ma opcję nagrywania wideo na dysku chmurowym – możliwe będzie zarejestrowanie dowolnej liczby programów, które będą przechowywane przez 9 miesięcy. Zaletą takiego rozwiązania jest fakt, że tak zapisane filmy obejrzymy w dowolnym miejscu z dostępem do sieci.

W ramach jednego abonamentu wynoszącego standardowo 35 dolarów miesięcznie, klient otrzymuje sześć kont, które może rozdysponować pomiędzy członków swojej rodziny. W danym momencie streamowane mogą być trzy różne programy na trzy różne urządzenia. Mieszkańcy wymienionych wcześniej amerykańskich miast mogą przed uruchomieniem subskrypcji przetestować usługę. Pierwszy miesiąc YouTube TV jest darmowy. Nie wiadomo niestety, czy i ewentualnie kiedy rozwiązanie trafi na inne rynki niż amerykański.

Źródło: YouTube Blog