Zielony Dziennik

Walentynkowe i ślubne preferencje motoryzacyjne Polaków

Romantyczna randka nie uda się, gdy po ukochaną osobę podjedziemy rodzinnym kombi z fotelikami dziecięcymi. Jeśli mimo to, zakochani zdecydują się http://www.zielonydziennik.pl/node/1410/editna wspólne życie, do ślubu powinni pojechać … Mercedesem!

Serwis motoryzacyjny mobile.eu sprawdził, jakim samochodem nie należy jechać na walentynkową randkę, a jaki z kolei nadaje się do tego, by pojechać nim do ślubu*.

Randka nie uda się …

Najwięcej Polaków jest zdania, że na pierwszą randkę nie należy wybierać się rodzinnym kombi z fotelikami dziecięcymi. Takie auto nie gwarantuje miłosnego sukcesu zdaniem 22,8% respondentów. Szans na rozkwit uczucia nie mają także kierowcy różowych kabrioletów z futerkową kierownicą. 20,3% respondentów uważa, że takim samochodem lepiej nie pokazywać się pod oknem ukochanej osoby. Na miłosne spotkanie najbezpieczniej wybrać się podrasowanym sportowym samochodem – ten typ pojazdu ma najmniej przeciwników – zaledwie 5%. Kolejne „bezpieczne” z randkowego punktu widzenia samochody to „zdezelowany relikt PRL-u” i ubłocona terenówka. Odpowiednio 11,6% i 15,6% Polaków jest zdania, że takimi autami nie należy jechać na pierwszą randkę. O ile ma się ona zakończyć powodzeniem…

Do ślubu najlepiej pojechać …

Jeśli pierwsza randka okaże się sukcesem, to być może warto zacząć zastanawiać się nad pojazdem do ślubu. Okazuje się, że większość Polaków ma sprecyzowaną wizję samochodu, który najbardziej nadaje się do tego, by zajechać nim przed ślubny kobierzec. 14,8% badanych wskazało topowy model niemieckiego koncernu – Mercedesa klasy S. Na drugim miejscu uplasował się będący także synonimem luksusu brytyjski Rolls – Royce (10,2%). Jednak kolejne miejsca przypadły ponownie modelom Daimlera: 8,3% bhttp://www.zielonydziennik.pl/node/1410/editadanych chciałoby pojechać do ślubu starym typem luksusowego Mercedesa, 7,9% – Mercedesem klasy E. Wśród istotnych wskazań znalazły się także: Lincoln (7,1%), Warszawa (5,7%) oraz Bentley (5,1%).

W zestawieniu marek liderem jest także Mercedes, którego wybrałoby ponad 3 na 10 badanych. Kolejny w rankingu Roll-Royce uzyskał 10,2% wskazań. Na trzecim miejscu, swoją obecność zaznaczył najdłuższy osobowy samochód na polskich drogach – słynny amerykański Lincoln (7,1%). Wśród popularnych marek znalazły się także zabytkowe Warszawy (5,7%), historyczne Polskie Fiaty (5,5%), Audi (5,5%), Bentley’e (5,1%) i BMW (3,9%).

* Ogólnopolskie badanie zrealizowane przez Instytut Badania Opinii Homo Homini na reprezentatywnej próbie 1100 pełnoletnich osób mieszkających w Polsce. Badanie zrealizowano metodą wywiadów kwestionariuszowych CATI. Czas realizacji 4 lutego 2011.

www.zielonydziennik.carfocus.pl