Zielony Dziennik

Czy to koniec epoki fast-foodów?

Smakowa rewolucja w USA. Gwałtownie zmieniają się preferencje kulinarne Amerykanów. Nie chcą już jeść frytek i hamburgerów.

* Zdrowszy, znaczy lepszy

Coraz bardziej popularna wśród konsumentów staje się moda na „zdrowe” jedzenie. Klienci zaczęli zwracać uwagę na ilość kalorii oraz zawartość tłuszczu – twierdzą eksperci.

Przez dziesięciolecia Amerykanie najchętniej kupowali jedzenie w sieciach fast food McDonald’s, Burger King i Wendy’s. Jednak w najnowszym badaniu sieci restauracji ze względu na sprzedaż, Starbucks wyprzedził dotychczasowych liderów – pisze „USA Today”.

Z badania Technomic przedstawiającego 500 największych pod względem krajowej sprzedaży sieci restauracji pierwsza wynika, że w pierwszej trójce obok McDonald’s znalazły się Subway oraz Starbucks.

Dwa ostatnie nie sprzedają nawet hamburgerów i frytek. Oferta Subwaya to przede wszystkim świeżo robione kanapki, a Starbucks to głównie ciepłe napoje, szczególnie różne rodzaje kawy – pisze dziennik.

Za największą niespodziankę uznano dalekie miejsce sieci fast-food Burger Kinga i Wendy’s.

TM

Źródło informacji: www.usatoday.com