Zielony Dziennik

Mała czarna czy duża? : Nespresso

Na małą czarną do Włoch, a po dużą w kubku do Szwecji Nespresso odkrywa różnice w międzynarodowej kulturze picia kawy

– Przywiązujemy coraz większą wagę do jakości kawy, doceniamy nie tylko jej właściwości pobudzające, ale również bogaty, intensywny smak, wyjątkowy aromat i jedwabistą piankę – oto niektóre z wniosków płynących z najnowszego, międzynarodowego badania kultury picia kawy na całym świecie. Badanie* przeprowadzone w 2009 roku przez firmę Nespresso, światowego lidera rynku najwyższej jakości kawy porcjowanej, odkrywa interesujące różnice pomiędzy preferencjami konsumentów kawy z różnych krajów i prezentuje nowy światowy trend – kawy nie pije się już wyłącznie dla przebudzenia, ale także dla przyjemności.

„W Nespresso dostrzegamy, że zwyczaje picia kawy zmieniają się w zależności od wielu czynników, takich jak obowiązujące trendy czy doświadczenia, które zdobywamy podróżując po świecie. Patrząc na samą tylko Europę wyraźnie widzimy grono prawdziwych miłośników i koneserów kawy, dla których kawa oznacza nie tylko codzienną dawkę pobudzenia, ale również styl życia. Nasza bogata oferta najwyższej jakości kaw porcjowanych została przygotowana właśnie z myślą o różnorodnych gustach koneserów. Spełnia ona wszystkie oczekiwania i pozwala tworzyć indywidualne rozwiązania.” – komentuje Joanna Turczyk, Marketing Manager, Nespresso Polska.

Nespresso

Według badania Nespresso, koneserzy kawy na całym świecie skłaniają się ponadto ku intensywnej i długiej przyjemności płynącej z picia kawy lungo (przedłużonej). Podczas gdy Szwajcarzy, Austriacy, czy Włosi delektują się zazwyczaj mocną espresso, narody krajów północnych, w tym Polacy, rozsmakowały się w kawie przedłużonej. W swoich domach lungo pije 67% Niemców, a kawę w dużym kubku pije 76% Polaków i 58% Szwedów. Europejczycy chętnie sięgają po kawę nie tylko podczas śniadania. Ulubiona filiżanka espresso i lungo towarzyszy Francuzom i Hiszpanom w ciągu całego dnia, podczas gdy mieszkańcy innych krajów wybierają w tym samym czasie ten napój w dużym kubku (200 ml).

„Niezależnie od kraju, koneserzy najwyższej jakości kawy doceniają intensywny charakter kawy w dużej filiżance. Specjalnie dla nich Nespresso stworzyła bogatą ofertę kaw lungo, których intensywny aromat pozwala delektować się smakiem doskonałej kawy nieco dłużej niż zwykle, niezależnie od pory dnia i nastroju” – podsumowała Joanna Turczyk.

***

*Badanie przeprowadzone zostało przez Nespresso we współpracy z firmą Nielsen, w krajach reprezentujących różne przyzwyczajenia konsumpcji kawy oraz dojrzałości rynku (czerwiec – lipiec 2009). W 20 minutowej ankiecie online, przeprowadzonej na bazie krajowej próby reprezentatywnej, zadano 35 pytań dotyczących, m.in.: konsumpcji kawy, używanych urządzeń/ekspresów do kawy, lokalizacji konsumpcji, jej motywów i pory spożywania.

Tags: Nespresso