Zielony Dziennik

Wystartowała wystawa „REACT FOR WORLD” – ACT Responsible w Polsce

Już 12 października w Warszawie na Krakowskim Przedmieściu przy Skwerze Hoovera będzie można obejrzeć wystawę „REACT FOR WORLD” ACT Responsible w Polsce, będącą prezentacją najlepszych przykładów międzynarodowych kampanii społecznych nagradzanych w światowych konkursach.

Wystawa odwiedzi kilka miast w Polsce, a zebrane na niej prace poruszają tematykę ekologii, zrównoważonego rozwoju, ochrony środowiska i wyrównywania szans społecznych. Wystawa została zainaugurowana 7 września w Gdańsku na Długim Targu, a do 7 października można ją obejrzeć na Starym Rynku w Poznaniu. 

Wystawa ACT Responsible, będąca częścią projektu REACT FOR WORLD, to wyjątkowa okazja, by obejrzeć najlepsze międzynarodowe kampanie dotyczące ekologii, zrównoważonego rozwoju oraz ochrony środowiska, jak również wyrównywania szans społecznych. Udział w niej, dzięki mecenasom oraz partnerom, jest otwarty i bezpłatny dla odwiedzających ją gości. Od 12 października zwiedzający będą mogli obejrzeć wybrane prace na Krakowskim Przedmieściu 60a przy Skwerze Hoovera.
Wystawa została objęta Patronatem Honorowym Prezydenta Miasta Gdańsk, Patronatem Honorowym Prezydent Miasta st. Warszawy, Ambasady Królestwa Danii oraz Ambasady Królestwa Szwecji.
Mecenasem wystawy jest PKO Bank Polski. Jako partnerzy akcję wspierają: Urząd Miasta Gdańsk, PwC, Electrolux, Danone oraz Grupa Raben. Wsparcie merytoryczne wystawy zapewniają WWF Polska, UNICEF Polska, Fundacja Nasza Ziemia oraz Stowarzyszenie Wiosna.

Prace, które będą zaprezentowane na wystawie zostały docenione w wielu międzynarodowych konkursach m.in. Cannes Lions, ACT Responsible, Golden Drum Award, Clio Award. REACT FOR WORLD prezentuje również polskie przykłady kampanii społecznych, które poruszają problemy współczesnego świata i zostały nagrodzone w krajowych oraz międzynarodowych konkursach.
Zdjęcia będą pokazywane w prestiżowych i najczęściej uczęszczanych przestrzeniach miejskich przez dwa tygodnie w jednej lokalizacji. Po Gdańsku wystawa  rusza do Poznania, Warszawy i Łodzi, a zakończy się w Krakowie. O jak najbardziej przyjazny środowisku i zrównoważony transport wystawy pomiędzy miastami dba społecznie odpowiedzialna Grupa Raben.

Dzięki partnerom i ich wsparciu, kilkaset tysięcy osób będzie miło możliwość dowiedzieć się, czym jest idea zrównoważonego rozwoju i dlaczego ekologia oraz rozsądna gospodarka zasobami naturalnymi to nie tylko piękne hasła, ale również pojęcia ważne zarówno dla współczesnego człowieka, jak i przyszłych pokoleń. Warto wybrać się na wystawę i zobaczyć pozytywne przykłady zaangażowania firm i instytucji, które rozumieją potrzebę zmiany oraz rzeczywiście wprowadzają w życie idę odpowiedzialności społecznej.

Ideą ekspozycji jest przede wszystkim promocja edukacji społecznej oraz zwrócenie uwagi na korzyści płynące z inwestowania w odpowiedzialność społeczną i zrównoważony rozwój. Wystawa to również prezentacja najlepszych przykładów połączenia marketingu, komunikacji i biznesu we wspieraniu najważniejszych zagadnień społecznych współczesnego świata.

Większość prac prezentowanych na wystawie została wyróżniona przez ACT Responsible, czyli stowarzyszenie non-profit zarejestrowane w Chalais w Szwajcarii, którego celem jest promowanie i inspirowanie odpowiedzialnej komunikacji na rzecz zrównoważonego rozwoju oraz odpowiedzialności społecznej.

„Wierzę, że organizowana przez nas wystawa REACT FOR WORLD, dzięki zaangażowaniu wyjątkowych firmy i osób, ma szansę zaciekawić kilkaset tysięcy osób i pokazać, jak eksperci od marketingu i reklamy z całego świata pracują wspólnie na rzecz edukacji i promocji ważnych inicjatyw społecznych.

Mam nadzieję, że wybrane przez nas przykład kampanii, zaciekawią różnych odbiorców i zwrócą większą uwagę na sprawy, które mimo kryzysu, prozaicznych codziennych problemów, mogą zejść na dalszy plan, a są ważne dla nas wszystkich, naszych dzieci oraz przyszłych pokoleń. Liczę, że cześć osób podzieli się z nami swoim opiniami na profilu facebookowm wystawy.” – mówi przedstawiciel organizatora wystawy Paweł Netczuk, Prezes Zarządu Mediarun.

 

PARTNERZY O WYSTAWIE ORAZ ODPOWIEDZIALNOŚCI SPOŁECZNEJ:

"Pozycja największej instytucji finansowej i jednego z największych pracodawców w Polsce jest zaszczytem, ale i odpowiedzialnością. Bank, mając świadomość, że jego wpływ na otoczenie jest znaczący, stawia na zrównoważony rozwój, z poszanowaniem praw i potrzeb pracowników, rynku, społeczeństwa i środowiska naturalnego. W naturalny więc sposób Bank jest bardzo silnie związany z otoczeniem, realizując filozofię społecznej odpowiedzialności biznesu od lat, znacznie wcześniej niż stała się ona jednym ze współczesnych paradygmatów biznesu. Kluczową rolę w modelu biznesu i współpracy z otoczeniem odgrywają etyka, uczciwość, współpraca, zaufanie i szacunek do wszystkich interesariuszy" – mówi Edyta Turkiewicz, kierownik Zespołu Prasowego PKO Banku Polskiego.

„Kampanie społeczne, w które angażują się firmy i instytucje ze świata reklamy oraz biznesu mają wartość szczególną. Taki sojusz pozwala treści merytoryczne i doświadczenia partnerów społecznych wyposażyć w profesjonalne i skuteczne narzędzia promocyjne, a wsparcie finansowe i marketingowe biznesu daje możliwości szerokiego dotarcia do odbiorców, a także angażowania w konkretne działania zaplanowane w ramach kampanii. I co bardzo ważne – to kampanie skuteczne.” – Sławek Brzózek, Vice Prezes Fundacji Nasza Ziemia.

„Ludzkość konsumuje dziś o 50 procent więcej zasobów naturalnych, niż Ziemia jest w stanie rokrocznie zregenerować” – mówi Paweł Średziński z WWF Polska. – „To oznacza, że żyjemy na ekologiczny kredyt, którego nie będziemy w stanie spłacić, jeśli nie ograniczymy naszej konsumpcji oraz nie zmienimy naszych codziennych nawyków. W 2030 roku będziemy potrzebować więcej niż dwóch planet, aby zaspokoić rosnące potrzeby ludzkości. Dlatego firmy oraz instytucje powinny wdrażać zasadę zrównoważonego rozwoju, a rolą nas, konsumentów, jest to, aby je do tego na co dzień przekonywać.”

„Pomagamy dzieciom dzięki wsparciu jakie otrzymujemy od Darczyńców, w tym także firm.”- mówi Katarzyna Kordziak, Dyrektor ds. Fundrasingu UNICEF Polska. „Partnerstwo z nami to nie tylko przekazanie darowizny. Szukamy długofalowych rozwiązań, bo zależy nam, by z jednej strony dzieci otrzymywały pomoc, z drugiej firma budowała swój potencjał, jako odpowiedzialnej społecznie.”
„Ważnym elementem strategii firmy Electrolux jest idea zrównoważonego rozwoju i odpowiedzialne podejście do otoczenia. Myślimy długoterminowo. Wiemy, że zasoby naturalne nie mogą by zużywane szybciej niż przebiega proces ich odnawiania, a recykling powinien stać się istotnym źródłem pozyskiwania materiałów do produkcji. Problemy z regularnymi dostawami przetworzonego plastiku, zainspirowały nas do stworzenia projektu Vac from the Sea, który jest prezentowany na wystawie React for World.” – mówi Adam Cich, Dyrektor Generalny Electrolux na Europę Środkowo-Wschodnią.

„Społeczna odpowiedzialność oznacza dla nas jako PwC zaufanie, wiarygodność i lojalność, na które pracuje się latami. To sposób myślenia o biznesie w każdym jego aspekcie. Dlatego cieszy nas, że polskie firmy coraz częściej mogą wykazać się zrównoważonymi działaniami, które jednocześnie pozwalają im budować przewagę konkurencyjną i wartość dla przedsiębiorstwa. Mamy nadzieję, że prezentowane na wystawie przykłady staną się kolejną inspiracją do uwzględniania w coraz większym stopniu zasad zrównoważonego rozwoju w działalności biznesowej” – komentuje Paweł Bochniarz, Dyrektor ds. marketingu i rozwoju biznesu PwC.
„Grupa Raben, w ramach społecznej odpowiedzialności biznesu, troszczy się środowisko naturalne i świat, który zastaną przyszłe pokolenia. Dlatego przystąpiliśmy do akcji, zapewniając zrównoważony transport. Cieszy nas otwarty charakter wystawy, za sprawą którego kilkaset tysięcy osób będzie mogło podziwiać wartościowe artystycznie dzieła, uświadamiające dodatkowo wagę ekologii.”  – mówi Marta Szymborska, Specjalista ds. Komunikacji i CSR.

Więcej informacji na:   www.facebook.com/Reactforworld