Zielony Dziennik

Biznes na wysokich obcasach

Kobieta uważana za osobę delikatną, subtelną i wrażliwą może być dyrektorem wielkiej korporacji? Matka, żona, kochanka i… bizneswoman to definicja współczesnej kobiety charakteryzującej się pewnością siebie i asertywnością.

 Kilkanaście lat temu nikt nie były w stanie pomyśleć, że kierownikiem największej firmy w Polsce może być kobieta. Bowiem, dawniej kobieta – dyrektor była całkowitą przeciwnością kreowanego, idealnego wizerunku "matki polki".
Jednak cywilizacja idzie nieubłagalnie do przodu i kobiety z brudnych pieluch przechodzą do biznesu.

Bizneswoman jest sobie sterem i okrętem

Każda kobieta ma inne pragnienia i cele życiowe. Jedna chce wspaniałego męża, gromadkę dzieci i dom z ogródkiem. Inna zaś, pragnie spełniać się w swojej karierze i osiągnąć coś w życiu. Z kolei jeszcze inna chce pogodzić rolę matki i żony z pracą, która daje jej oprócz pieniędzy wielką satysfakcję. Tak naprawdę jest trudno określić wszystkie typy kobiet, ponieważ każda na swój sposób jest inna i każda chce czegoś innego. Dlatego nie można stwierdzić, że typowa bizneswoman nie ma domu i dzieci. To stwierdzenie mogłoby się okazać mylące i niesłuszne. Jednak niemylącym jest stwierdzenie, że typowa kandydatka na bizneswoman powinna posiadać kilka żelaznych cech, które pomogą jej się odnaleźć w świecie biznesu.

K jak Komunikatywność

Sprawne komunikowanie się z innymi ludźmi stanowi jeden z ważniejszych czynników w odnoszeniu sukcesu w dzisiejszym świecie biznesu. To jedna z najważniejszych cech jaką powinna posiadać bizneswoman. Efektywna komunikacja jest kluczem do sukcesu.

Bardzo często to właśnie kobiety zaskakują swoją komunikacją interpersonalną. Potrafią zaciekawić rozmówcę i zwrócić na siebie uwagę. Nie przyglądają się biernie ale wychodzą z inicjatywą. Potrafią wynegocjować najlepsze kontrakty. Z kobietami także szybciej można dojść do kompromisu ponieważ cieszą się lekkością w wysławianiu się.

O jak oryginalność

Bycie oryginalnym i pomysłowym to także jedna z najważniejszych cech w biznesie. Jeśli posiada się "głowę pełną pomysłów" to wypracowanie sukcesu nie jest aż trudne, jakby się wydawało.

Istnieją kobiety, które swoimi oryginalnymi pomysłami, inwencją twórczą i asertywnością potrafią zaskoczyć i przekonać nie jedną firmę. Kobiety w tej roli oddają się w stu procentach ponieważ pracują za pomocą wyobraźni.

B jak błyskotliwość

Błyskotliwość także ma wiele wspólnego z prowadzeniem biznesu. Jest to bardzo ważna cecha dzięki której popełnienie błędu jest mniej prawdopodobne. Osoby błyskotliwe cieszą się świeżością umysłu, bystrością, przytomnością, subtelnością i sprytem.

I jak inteligencja

Nauka biznesu to nie tylko zdobycie wiedzy i kwalifikacji, to także codzienny test na inteligencje. Nie wystarczy bowiem przeczytać kilkanaście książek na temat biznesu. Trzeba umieć swoją wiedzę i pomysły wykorzystać w praktyce. Rozumowanie to nieodłączny element biznesu. Osoby inteligentne szybciej pozbędą się nurtującego ich problemu niż te, które przeczytały wszystkie książki.

E jak elegancja

Aby być traktowaną jak kobieta sukcesu trzeba nie tylko mieć odpowiednie kompetencje i kwalifikacje ale też wyglądać jak prawdziwa bizneswoman. Nie oznacza to, że każdego dnia należy wkładać na siebie firmowy, szary mundurek i ukrywać swoje atuty. Wręcz przeciwnie. Warto wypracować własny styl przestrzegając jednocześnie pewnych zasad. Należy ubierać ze smakiem, nie przesadzając z dodatkami i makijażem. A jednocześnie tak aby nie pozostać niezauważoną.

T jak talent

Urodzić się bizneswoman to za dużo powiedziane. Ale jednak podejmując się pracy w biznesie trzeba sobie zadać pytanie, czy ten zawód jest dla mnie. Praca w biznesie to wiele wyrzeczeń i ciągły stres. Dlatego tak ważny jest talent – dar pewności siebie, dar przekonywania, który nie każda kobieta posiada. Poczucie się w biznesie "jak ryba w wodzie" daje wiele satysfakcji każdej bizneswoman.

A jak atuty

Według ostatnich badań to kobiety potrafią częściej doprowadzić do zawarcia lepszej umowy. Kobiety mogą w pewnym stopniu wykorzystywać atuty własnej płci pracując w biznesie. Na tym rynku kobieta jest zjawiskiem na tyle rzadkim, że jej pojawienie się wywołuję bardzo przyjemne reakcje. Szczególnie wtedy, gdy po stronie przeciwnej znajduje sie mężczyzna. Bo wiadomo, że łatwiej jest przekonać do siebie kogoś kto jest nami zainteresowany. Nie chodzi tutaj o nachalne podrywanie ale o pewnego rodzaju pogawędkę damsko- męską, która może przyczynić się do sukcesu. Każdy mężczyzna widząc zadbaną kobietę jest skłonny jej pomóc.

 

Nie można stwierdzić kto w kategorii biznesu jest wyżej. Kobiety czy może mężczyźni? Nie chodzi tu o walkę płci. Chodzi głównie o to, że należy spojrzeć szerzej na sytuację i dostrzec, że kobiety w sprawach biznesowych także potrafią sobie doskonale radzić.
Jest wiele argumentów, które przemawiają na korzyść bycia bizneswoman. Kobiety, które chcą się oddać tego rodzaju pracy, wcale nie muszą stać się mężczyznami. Wręcz przeciwnie. Wnosząc swoją kobiecość i pewność siebie do biznesu potrafią wiele osiągnąć. Bywa, że dzięki swoim atutom potrafią zdominować wielu mężczyzn i stają się dyrektorami wielkich korporacji.

Zarówno w przypadku mężczyzn jak i kobiet wybór zawodu to kwestia powołania oraz wiara we własne możliwości.

 

ZielonyDziennik.pl, Daria Kania