Zielony Dziennik

Pozycjonowanie a sukces sklepu internetowego

Prowadząc sklep internetowy głównym założeniem są zarobki. Te zaś jak wiemy uzależnione są od ilości klientów, którzy trafią do nas z różnych miejsc w sieci i poza nią. Co prawda polecanie strony i jej marketing może przynieść dobre efekty, ale musimy sobie zdawać sprawę z tego, że większość ruchu w sieci pochodzi z wyszukiwarek internetowych.

   

Tak więc jeśli sklep internetowy chce zarabiać, musi się w tych wyszukiwarkach znaleźć wysoko na konkretne słowa kluczowe. Żeby taki cel został osiągnięty, z pomocą przychodzi pozycjonowanie sklepów internetowych, które ma na celu podnoszenie stron sklepu w wynikach wyszukiwania na poszczególne frazy.

Korzyści z pozycjonowania

Jeśli wyszukiwarki internetowe widzą, że do naszego sklepu prowadzi wiele linków, to staje się on dla nich bardziej wartościowy (o ile linki nie naruszają wymogów jakościowych) i umieszczają go wyżej w wynikach wyszukiwania. To z kolei ma bezpośrednie przełożenie w ilości odwiedzających dany sklep klientów, a znacznie bardziej prawdopodobne jest, że zakupu dokona 10 osób na 1000 odwiedzających, niż jedna osoba na 10 odwiedzających.

Jeśli pozycjonowaniem zajmuje się odpowiedzialna i doświadczona agencja SEO, to na efekty dla mniej konkurencyjnych fraz kluczowych nie trzeba długo czekać. Pamiętać należy przy tym, że duży wpływ na osiągane pozycje w wyszukiwarkach ma także odpowiednia optymalizacja SEO e-sklepu.

Wzrost ruchu automatycznie przekłada się na większą sprzedaż. Jeśli sklep oferuje dobrej jakości produkty i korzystne ceny, to w szybkim czasie może odnieść sukces. Sęk tylko w tym, żeby pozwolić ludziom do niego trafić. SEO marketing w ogólnym rozumieniu zakłada prowadzenie takich działań, które przyciągną potencjalnych kupujących i ukażą dany sklep w jak najlepszym świetle.

Jeśli sprzedajemy towar dość oryginalny, sprawa nie jest trudna, po pewnym czasie może one wypozycjonować się sam. Jeżeli natomiast w grę wchodzą produkty popularne, to właściwie jedynym sposobem na zaistnienie w sieci, jest pozycjonowanie sklepów internetowych na właściwie frazy. Ale nie takie zwykłe pozycjonowanie – przemyślana strategia, która zawiera w sobie tylko i wyłącznie korzystne pod względem wyszukiwarek działania.

Algorytmy Google i innych wyszukiwarek są coraz bardziej dopracowane, dziś nie można już "zamydlić im oczu" SPAM-em, żeby nadały naszemu sklepowi odpowiednią rangę. Nie mogą one mieć wątpliwości, że sklep jest wartościowy dla użytkowników sieci. Właściwe praktyki pozycjonowania mają za zadanie przekonać do tego wyszukiwarki i wynieść witrynę na czołowe miejsca w wynikach.

 

 

 

 

 

 

bestcontent.solutions