Zielony Dziennik

Internet oknem na świat

Internet jest obecnie głównym źródłem naszej wiedzy, sięgamy do niego, gdy chcemy przeczytać newsy ze świata, prognozę pogody czy ramówkę telewizyjną. Uruchamiamy również naszą przeglądarkę w momencie, gdy zepsuje nam się czajnik i chcemy go naprawić lub znaleźć sklep, w którym kupimy nowy.

Właśnie dlatego jest to idealne miejsce do budowania swojego pozytywnego wizerunku.
Coraz więcej polskich przedsiębiorstw decyduje się na korzystanie z potęgi możliwości, jakie daje Internet. Badania wskazują, że 75% sukcesu danej firmy zależy od sposobu, w jaki przedstawi ona swoją działalność i produkty w sieci, zaś tylko 25% stanowią same jego właściwości.

Jako, że reklama czy e-wizytówka w sieci są o wiele mniej kosztowne od tradycyjnych form reklamy, przedsiębiorcy szybko zorientowali się, że warto korzystać z dobroci Internetu. Coraz więcej lokalnych firm usługowych decyduje się na promowane wpisy w katalogach firm czy płatne bannery.

Działania te są uzasadnione – kiedy klient chce wyczyścić tapicerkę czy obciąć czworonoga – zagląda do Internetu. Firmy zauważają też sens w promowaniu się nie tylko globalnie, ale i lokalnie. Dzieje się tak głównie dlatego, że kiedy szukamy kosmetyczki czy mechanika, nie interesuje nas najczęściej, jeśli mieszkamy w Katowicach, instytut kosmetologii znajdujący się w Gdańsku.

Dlatego też idealnym rozwiązaniem są liczne portale branżowe, takie jak ikosmetyczka.pl czy katalogoptykow.pl, ponieważ umożliwiają one znalezienie klientowi w szybkim czasie i bez wychodzenia z domu dokładnie to, czego szuka.

Nie każdy potrafi prowadzić działania marketingowe na własną rękę. Na szczęście tutaj też możemy skorzystać z pomocy właścicieli różnego typu portali czy wynająć do tego profesjonalną agencję marketingową – w zależności od budżetu i oczekiwań. Zbudowanie pozytywnego wizerunku w sieci to proces zajmujący dużo czasu – jednak cierpliwość przynosi tutaj ogromne korzyści, warto dać swojej firmie szansę.