Marka regionu – promocja Polski Wschodniej

0
1217
views

Proces inwestycyjny zaczyna się nie tylko od realizacji danej inwestycji na określonym terenie, ale przede wszystkim od tworzenia i promocji terenów inwestycyjnych.

Niezwykle ważne jest budzenie w świadomości biznesmenów możliwości podejmowania inwestycji w rejonie Polski Wschodniej, w makroregionie o niezwykłym potencjale i zasobach ludzkich.

Polska Wschodnia to nie tylko tzw. „koniec świata” z aurą nicnierobienia, pełną pokomunistycznych bumelantów. Wbrew pozorom siłą regionu są właśnie ludzie, zaradni, przedsiębiorczy, ciężko pracujący przede wszystkim w rolnictwie.

Połączenie turystyki biznesowej z aktywnym wypoczynkiem na łonie natury to niesamowita szansa na rozwój regionu, ale także na rozwój gospodarczy małych miast, takich jak choćby Bartoszyce czy Krasnystaw. Województwa Polski Wschodniej spełniają idealnie warunki do rozwoju infrastruktury turystyki ekologicznej, by w jak najmniejszym stopniu ingerować w środowisko przyrodnicze, niezależnie od celu podróży. W wielu atrakcyjnych miejscowościach o niezwykłych tradycjach stale rozwija się baza noclegowo-gastronomiczna. Dzięki temu turyści z kraju i zagranicy mają szansę na dłuższy pobyt, poznanie wielu lokalnych obrzędów, uczestnictwo w jarmarkach i festynach.

„Cudze chwalicie, swego nie znacie”, a lokalne produkty oraz te z pogranicza z Rosją, Litwą, Białorusią i Ukrainą, mocniej podbijają podniebienia turystów. Swojska kuchnia, specyficzny klimat oraz serdeczność mieszkańców wschodnich województw zdobywa coraz większą rzesze zwolenników. Dzięki funduszom unijnym Polska Wschodnia zdecydowanie wzmocni swoją tożsamość regionalną, co głównie nastąpi dzięki szerszemu audytorium, odbiorcom produktów, towarów i usług.

Rola Polski Wschodniej to nie tylko „smakowanie” folkloru. Gospodarczo jej położenie geograficzne w regionie ma niebagatelne, strategiczne znaczenie. To niebywale atrakcyjny rejon pod względem inwestycyjnym dla firm prowadzących działalność gospodarczą na rynku rosyjskim. Stanowi również idealne, pewne i bezpieczne miejsce dla interesów na rynkach wschodnich.

Budowanie marki regionu Polski Wschodniej to kreowanie w świadomości inwestorów krajowych i zagranicznych, że Eastern Poland to właściwe miejsce i odpowiedni kapitał ludzki dla rozwoju interesów oraz współpracy gospodarczej.

Promocji Polski Wschodniej podejmie się wspólnie z władzami województw: lubelskiego, podkarpackiego, podlaskiego, świętokrzyskiego i warmińsko-mazurskiego, Polska Agencja Informacji i Inwestycji Zagranicznych (PAIiIZ), realizując tym samym Program Promocji Gospodarczej Polski Wschodniej wpisany w Program Rozwoju Polski Wschodniej, którego środki pochodzą ze źródeł unijnych. Obecnie poddany analizie został potencjał gospodarczy makroregionu oraz opracowano strategie komunikacji marketingowej.

Źródło: OtoPR