Nie chcesz, aby twoje CV wylądowało w koszu? Zobacz, jak wyróżnić się w procesie rekrutacyjnym

0
2094
views

Często, o jedno stanowisko pracy stara się zwykle kilkadziesiąt osób. Tymczasem na zaznajomienie się z pojedynczym CV rekruter przeznacza najczęściej… kilka sekund. Zdecydowana większość nadesłanych dokumentów aplikacyjnych ląduje w koszu.

Jak wyróżnić się zatem spośród tłumu innych kandydatów i zwiększyć swoje szanse na znalezienie pracy? Jedną z możliwości jest wysłanie CV niestandardowego – w formie wideo.

„Jeżeli nagramy materiał wideo, który w swojej formie przekazu jest oryginalny i mówi więcej niż same słowa, będziemy w stanie przekazać naszą wiarygodność, autentyczność, pokazać lepiej nasz charakter.

Jest to bardzo atrakcyjna multimedialna forma. Taki materiał możemy później wykorzystać też w serwisach rekrutacyjnych, jak np. LinkedIn czy GoldenLine” – zauważa w wywiadzie dla agencji informacyjnej infoWire.pl Justyna Wasinkiewicz, kierownik rozwoju działu wideo w firmie netPR.pl.

W których branżach CV w formie wideo sprawdzi się najlepiej? Przede wszystkim w tych postrzeganych jako kreatywne, m.in. branży reklamowej, PR-ze czy marketingu. Wysłanie filmu prezentującego siebie dobrze jest rozważyć jednak zawsze. Jest to przecież szansa, aby się wyróżnić na tle innych kandydatów i zostać dostrzeżonym.

Jeśli zdecydowaliśmy się na nagranie wideo, powinniśmy pamiętać o kilku rzeczach. Na pewno musimy być naturalni – liczą się wiarygodność i autentyczność. Warto oczywiście zadbać o swój wygląd: ubiór oraz makijaż. Miejmy także na względzie to, aby nasz film prezentował się dobrze od strony technicznej. Zwróćmy uwagę na kadr, oświetlenie i dźwięk.


Dla ZielonyDziennik.pl, Infowire.pl