Za jakiś czas użytkownicy Facebooka będą musieli płacić za niektóre treści. Pomysł ten był rozpatrywany przez dość długi czas.
Facebook powstał w 2004 r. i dziś ma 2 mld użytkowników, gdzie szacuje się, iż 15 proc. to konta fałszywe. Niemniej, to ogromna liczba ludzi, na jakich można zarabiać.- ,,Coraz więcej osób opiera się na wiadomościach pochodzących z takich miejsc jak Facebook. Czujemy się współodpowiedzialni za tworzenie społeczności informacyjnej, a nie możemy tego robić bez dziennikarzy.
Wiemy przy tym, że nowe technologie mogą utrudnić wydawcom finansowanie dziennikarstwa, na którym polegamy. Rozpoczęliśmy ten projekt, by być lepszym partnerem dla branży informacyjnej’’ – powiedział Mark Zuckerberg.
Właściciel Facebooka tłumaczy, że w ten sposób chcą pomóc wydawcom w pozyskiwaniu prenumeratorów. Oczywiście pieniądze nie będą przekazywane wydawcom – Facebok ne będzie się w żaden sposób bogacił.
Testy ruszą już w tym roku. Najpierw w niewielkiej grupie amerykańskich i europejskich wydawców. Później za sprawą opinii można będzie myśleć o dalszych testach.
– ,,Naszym ostatecznym celem jest umieszczenie logo wydawcy obok każdego artykułu informacyjnego na Facebooku. Będziemy eksperymentować z różnymi sposobami wspierania branży informacyjnej.
Chcemy być pewni, że reporterzy i wydawcy na całym świecie mogą bez przeszkód kontynuować swoją ważną pracę’’ – mówi Zuckerberg.
Eksperci obawiają się, że projekt może zupełnie nie wypalić. Bo co będzie, jeśli internauci w ogóle przestaną odwiedzać strony wydawców!?
Wiadomości, Julian Z. Pankiewicz