Bardziej czytelne etykiety na produktach spożywczych

0
756
views

Na dzień dzisiejszy znakowanie żywności w Unii Europejskiej wygląda dość różnorodnie, a etykiety nie oddają tego, o czym chcieli by być informowani klienci. W związku z powyższym Komisja Europejska nosi się z zamiarem uproszczenia owych przepisów wprowadzając nowe zasady, które skupią się na kwestii merytorycznej etykiet.

Oprócz wyszczególnienia konkretnych składników danego produktu na etykiecie mają znaleźć się informacje lub oznakowania dla alergików bądź osób z reakcjami nietolerancji pokarmowej jeśli produkt taki składnik posiada. Kolejnym ważnym punktem ma być informacja o kraju pochodzenia produktu na wszystkie, a nie tylko wybrane produkty, oraz uwzględnienie na etykietach odpowiedniej czcionki 1,2 mm., jak również wysokiej jakości wyrób etykiet, który uniemożliwiałby usunięcie czy zatarcie się niezbędnych danych o produkcie.

– ,,Unijne rozporządzenie zostało uchwalone w październiku 2011 r., a wejdzie w życie 13 grudnia tego roku. KE dała więc dużo czasu producentom żywności na przygotowanie nowego wzoru etykiety. Etykiety mają być przede wszystkim bardziej czytelne i muszą zawierać więcej informacji. Przy tym muszą być rzetelne, jasne i łatwe do zrozumienia. Nie mogą wprowadzać w błąd kupującego co do cech, działania lub właściwości środka spożywczego’’- powiedziała Izabela Zdrojewska, rzeczniczka Głównego Inspektoratu Jakości Handlowej Artykułów Rolno-Spożywczych .

Precyzyjne etykiety wejdą w życie od 2016 r. i będą miały na celu nie tylko ochronę zdrowia, ale także interes wszystkich konsumentów.

 

zd.24.pl