Przebudowa rondo Kaponiera

0
1321
views

Od soboty, 11 sierpnia 2012 r., rozpocznie się II etap prac związanych z rozbudową węzła komunikacyjnego rondo Kaponiera w Poznaniu. Przez co najmniej półtora roku obowiązywać będą objazdy i zmiany tras  tramwajowych i autobusowych.

Zakończenie prac planowane jest na koniec 2013 roku.

Tramwaje linii nr 2, 5, 8, 10 ,12 ,13, 15 i 16 pojadą zmienionymi trasami. Nastąpi uruchomienie linii wahadłowej W (os. Sobieskiego – Słowiańska), a zupełnie zawieszone zostanie kursowanie linii nr 11, 14, 26 i N21. Uruchomiona zostanie zastępcza linia autobusowa "za tramwaj" T14 (os. Sobieskiego – rondo Kaponiera), a autobusy linii nr 63, 69, 78, A, L i T5 pojadą zmienionymi trasami.

Zmienionymi trasami jeździć będą też autobusy w komunikacji nocnej: 231, 232, 233, 234, 235, 236, 237, 238, 239, 240, 242, 246, 249, 251, 252, uruchomiona uruchomienie zostanie linia "za tramwaj" T21.

Pasażerów komunikacji miejskiej prosimy też o zwrócenie uwagi na wyłączone z użytkowania i jednocześnie nowo utworzone przystanki tramwajowe i autobusowe w rejonie ronda Kaponiera i rynku Jeżyckiego.

Szczegółowe informacje i schematy: Zarząd Transportu Miejskiego

Od soboty, 11 sierpnia 2012 r., nastąpi też zmiana organizacji ruchu pojazdów.

Konieczne wyłączenia z ruchu

  – wschodnia jezdnia wraz z chodnikiem ulicy Roosevelta na odcinku od ulicy Bukowskiej do ulicy Św. Marcin i od ulicy Św. Marcin (mostu Uniwersyteckiego) do mostu Teatralnego,
 –   dwa pasy ruchu zachodniej jezdni ulicy Roosevelta na odcinku od ulicy Dąbrowskiego do ulicy Słowackiego oraz cała zachodnia jezdnia ulicy Roosevelta między ulicami Słowackiego a Zwierzyniecką,
–    północna jezdnia ulicy Zwierzynieckiej na odcinku od ulicy Roosevelta (ronda Kaponiera) do ulicy Zeylanda,
–   nie będzie możliwy przejazd przez rondo Kaponiera w relacji południe – północ oraz wschód – zachód,
–    przejście podziemne – w zakresie uzależnionym od postępu prac. Z możliwością całkowitego wyłączenia z ruchu pieszych.

Organizacja ruchu

    Od zachodu (z Grunwaldu i Junikowa) objazd od ulicy Bukowskiej, dwukierunkową ulicą Zeylanda do ulicy Zwierzynieckiej. Stąd, w zależności od celu podróży kierowcy wybiorą jazdę ulicą Święty Marcin lub zachodnią jezdnię ulicy Roosevelta do mostu Dworcowego i ulicy Głogowskiej,

    Od południa (z Górczyna) obowiązuje objazd wyłączonej z ruchu wschodniej jezdni ulicy Roosevelta przez most Dworcowy, ulicami Stanisława Matyi, Powstańców Wielkopolskich do alei Niepodległości lub trasą przez most Dworcowy, ulicę Stanisława Matyi do alei Niepodległości,
    Od północy (z Piątkowa i Winograd) przejazd ulicami jednokierunkowymi: Słowackiego, Mickiewicza do ulicy Zwierzynieckiej skąd można wybrać jeden z dwóch pasów ruchu. Jeden w prawo w ulicę Zwierzyniecką do ulicy Kraszewskiego i na jeden pas dwukierunkowej ulicy Zeylanda do ulicy Bukowskiej. Z drugiego w lewo do ulicy Święty Marcin lub w zachodnią jezdnię ulicy Roosevelta i dalej do mostu Dworcowego i ulicy Głogowskiej,
    Od wschodu (z Rataj oraz z centrum) zalecana jazda ulicami Królowej Jadwigi, Stanisława Matyi, most Dworcowy, wschodnią jezdnią ulicy Roosevelta do ulicy Bukowskiej, Grunwaldzkiej.
    Dojazd do ulicy Dworcowej i dworca PKP: Od północy i zachodu: ulicami Zeylanda/Mickiewicza

Zwierzyniecką – rondo Kaponiera; od południa i wschodu z północnej jezdni ulicy Święty Marcin (wjazd przed wiaduktem Uniwersyteckim)

– zmiany w organizacji ruchu na ulicy Dąbrowskiego

 

Źródło: www.poznan.pl