Social Media dla małych firm

0
821
views

Social media marketing pozwala zaistnieć małej firmie w Internecie – szczególnie takiej, która ma ograniczony budżet na promocję. Często problemem takiej firmy są wysokie koszty związane z przeprowadzeniem profesjonalnej kampanii reklamowej.

Jednak marketing w social media pozwala na skuteczne zdobywanie klientów przy niskim nakładzie a czasami zupełnie za darmo.

Co jest potrzebne do Social Media Marketingu? Aby zacząć działać w social media, wystarczy założyć konta na popularnych portalach społecznościowych i zacząć publikować wartościowe treści. Ważną rzeczą jest dawanie dużej ilości wartościowej wiedzy i udzielanie się w dyskusjach. W social media jest jedna zasada „im więcej dajesz tym więcej dostajesz”. Działając w social media należy trzymać się kliku uniwersalnych zasad, które dotyczą wszystkich – małych i tych dużych też.

1.Dziel się treścią – idea portali społecznościowych takich jak facebook lub twiiter polega na dzieleniu się rożnym ciekawymi rzeczami znalezionymi w sieci, zdjęciami lub filmami. Oczywiście chcąc promować swój biznes w sieci nie ma sensu dzielić się swoimi prywatnymi sprawami. Tworząc swój profil biznesowy należy zadbać o to, aby codziennie znalazło się na nim coś nowego związanego z prowadzonym biznesem. Mogą to być nowości z branży, zdjęcia realizacji lub jakieś inne ciekawostki.

2. Rozejrzyj się za małymi społecznościami – częstym błędem jest skupianie się tylko na dużych serwisach społecznościowych. Ale jest też wiele mniejszych serwisów, które choć działając niszowo mają spory potencjał. Na takich serwisach jak np. Goldenline można znaleźć dużo grup zainteresowań poświęconych wyłącznie jednej niszy. Warto zobaczyć czy są tam osoby zainteresowani profilem firmy.

3. Poszukaj czegoś co jest „fajne” – nawet w najbardziej poważnych biznesach, zdarzają się jakieś śmieszne zdjęcia lub filmy. Warto takiego czegoś poszukać, ponieważ można wtedy szybko wywołać efekt wirusowości i dotrzeć do dużej liczby ludzi. Co jakiś czas więc wrzuć na swój profil jakieś śmieszne zdjęcie lub kawał o Twojej branży.

4. Nigdy nie spamuj – zawsze wystrzegaj się wrzucania gdzie popadnie informacji o firmie, ofert lub produktów. Społeczności nie lubią gdy im się sprzedaje cokolwiek, a tym bardziej jak się to robi za wszelką cenę. Jeśli chcesz wrzucić jakąś reklamę, to rób to co jakiś czas. Co 5-10 post możesz wrzucić coś co jest próbą sprzedaży.

5. Pisz jako osoba nie jako firma – nikt nie lubi rozmawiać z maszyną lub kimś anonimowym, dlatego w społecznościach zawsze należy działać jako osoba.