Skoda Octavia trzeciej generacji

0
877
views

Ostatnie dwudziestolecie to dla Skody prawdziwa historia sukcesu. Dzięki przejęciu przez Volkswagena i jego konsekwentnym inwestycjom, producent z Mladá Boleslav z zacofanego państwowego przedsiębiorstwa z kraju postkomunistycznego przeistoczył się w nowoczesną markę cenioną obecnie na niemal całym świecie.

Warto podkreślić, że Skoda zachowała całkiem sporą autonomię w ramach niemieckiego koncernu – ośrodki projektowe firmy mają istotny wkład w rozwój Grupy VW.eszcze w pierwszej połowie lat 90-tych roczna sprzedaż Skody nie przekraczała 200 tysięcy egzemplarzy, natomiast w zeszłym roku Czesi sprzedali prawie 880 tysięcy samochodów notując ok. 15-procentowy wzrost w porównaniu z poprzednim rokiem. Kierownictwo Grupy VW nie zadowala się tym i ma bardzo ambitny plan dla Skody, według którego sprzedaż w ciągu kilku najbliższych lat ma dojść do poziomu 1,5 mln sztuk rocznie.

Najważniejszym obecnie modelem Skody, mającym ok. 40-procentowy udział w sprzedaży marki, jest Octavia. Model drugiej generacji należy do prawdziwych fenomenów rynkowych – wraz z upływem czasu jego sprzedaż wciąż wzrasta i to pomimo tego, że premiera Octavii II miała miejsce już w 2004 roku. Podobne zjawisko występuje także w przypadku Nissana Qashqaia, choć jest konstrukcją młodszą o całe trzy lata.

Więcej na:  mototok