Polacy coraz głębiej w sieci

0
1096
views

Co drugi polski internauta ma szybki internet.
Liczba gospodarstw domowych z dostępem do internetu w Polsce wzrosła o 11 proc. W 2009 roku wyniosła 59 proc. z 48 procent rok wcześniej – money.pl cytuje wyniki badań Eurostat.

W ciągu roku wzrosła też, z 38 do 51 proc., liczba internautów z łączem szerokopasmowym.

.

SPRZEDAJESZ W SIECI I NIE PŁACISZ PODATKU ? FISKUS JUŻ TO WIE
Tak oszukują internauci. Podatnicy nie rejestrują firm, zaniżają obroty oraz działają przez podstawione osoby – informuje gazetaprawna.pl. Te wnioski to efekt kontroli jaką Ministerstwo Finansów przeprowadziło wśród podmiotów działających w internecie między styczniem 2007 a czerwcem 2009.

Jeden ze złapanych biznesmenów sprzedawał “na słupa”, ale urząd skarbowy dotarł do jego firmy po dokumentacji wystawionej na towar (m.in. gwarancja). Odebrano mu majątek wart blisko 400 tys. złotych.

W innym przypadku student sprzedawał komórki i akcesoria GSM na Allegro, ale nie rejestrował firmy. Fiskus wyliczył mu ponad 80 tys. niezapłaconego podatku i 4 tys. grzywny.

Jak twierdzą inspektorzy skarbowi aż 275 e-firm zaniżyło deklarowane podatki o 28,9 mln zł.. Większość z nich działała na serwisach aukcyjnych.

Trzy główne grzechy sieciowych przedsiębiorców (za gazetaprawna.pl.):

– zarabiający na sprzedaży w sieci nie rejestrują firm

– ci z firmami nie wykazują wszystkich transakcji do opodatkowania – sprzedają na podstawione osoby

JS

Co istotne, nie odbiegamy zbytnio od średniej unijnej.

W całej Unii Europejskiej dostęp do internetu miało w I kw. 2009 roku 65 proc. gospodarstw

domowych wobec 60 proc. rok wcześniej, a dostęp do internetu szerokopasmowego – odpowiednio: 56 proc. wobec 49 proc. – dodaje portal.

Najgorzej jest w Bułgarii (wskaźnik penetracji sieci na poziomie 30 proc.), najlepiej w Holandii (90 proc.).

PEŁNE BADANIE EUROSTAT (PDF) >>>

Polska wypada średnio w kwestii zaufania konsumenta do zakupów w sieci.

Eurostat podał też, że odsetek osób w wieku 16-74 lata, które dokonały zakupu produktów lub usług na swoje potrzeby w internecie wyniósł w Polsce 23 proc. wobec średniej unijnej na poziomie 37 proc. – czytamy na money.pl.

JS