Dworzec Centralny: "Sweterek ważniejszy od estetyki"

0
570
views

Wokól tylko reklamy, które niemalże całkowicie zasłoniły Dworzec Centralny w Warszawie, od tego pomysłu zdecydowanie odcinają się autorzy projektu remontu dworca. Architekci w liście otwartym skierowanym do władz miasta i PKP, pytają jak to możliwe, że decyzja o umieszczeniu na odświeżonych elewacjach ogromnych reklam.

– Celem remontu było przywrócenie pierwotnego charakteru Dworca po 30 latach dewastacji i zaniedbań, przy jednoczesnym dostosowaniu, na ile to było możliwe, do współczesnych standardów i potrzeb – przypominają członkowie Towarzystwa Projektowego.

Nie było reklam

Warszawiakom nie dane było nacieszyć się widokiem czystego Dworca Centralnego. Ten jakże charakterystyczny warszawski budynek zginał za reklamami wbrew projektowi – pisze Towarzystwo. – Bez zgody odpowiednich służb miejskich, konsultacji, niezgodnie z zatwierdzonym projektem, w sposób arbitralny, nie można podejmować decyzji co do wyglądu i charakteru takiego budynku, w tym zasłonięcia go w całości reklamami. Projekt nie przewidywał reklamy na elewacji, jedynie „galerię sztuki" na jej fragmencie i TYLKO w wypadku, gdyby nie udało się jej wyremontować. Ale udało się i właśnie została zniszczona przy zawieszaniu reklam, w związku z czym jest duże prawdopodobieństwo, że inwestor utraci gwarancje.

 

Więcej na: tvnwarszawa