Nieuczciwe firmy-pseudo-pozycjonujące

8
1170
views

UWAGA: Wybierając firmę, która zajmie się pozycjonowaniem twojej strony, właściciele stron wysyłają zazwyczaj zapytania do co najmniej do kilku firm zajmujących się pozycjonowaniem.

Często przy wyborze firmy kierują się wyłącznie ceną usługi – wygrywa firma, która albo oferuje najniższe stawki albo taka, która za stawki takie jak pozostałe firmy zaoferuje dodatkowo szereg gratisowych usług. Trzeba jednak zdawać sobie sprawę, że nie zawsze cena to dobre kryterium wyboru firmy pozycjonującej, o czym zaczyna przekonywać się coraz więcej właścicieli stron…

Coraz częściej okazuje się, że firmy zajmujące się pozycjonowaniem wykorzystują niewiedzę właścicieli stron, co oczywiście nie powinno mieć miejsca. Owszem – firmy zajmujące się pozycjonowaniem nie muszą zdradzać właścicielowi wszystkich stosowanych przez siebie technik o ile widać pozytywne rezultaty swoich prac, w przeciwnym przypadku powinny od czasu do czasu informować Klienta o podejmowanych działaniach i o aktualnej sytuacji strony.

Dzieje się jednak inaczej. Coraz częściej pojawiają się głosy właścicieli stron internetowych, którzy czują się oszukani przez firmy pozycjonujące, a w zasadzie można je raczej nazwać firmami psudo-pozycjonującymi. Firmy te po prostu żerują na właścicielach stron do momentu, gdy właściciel strony w końcu zorientuje się, że coś jest nie tak. Poniżej opis coraz częściej pojawiające się przypadków i problemów podczas współpracy z takimi firmami.

Pierwszy przypadek – właściciel strony płaci co miesiąc określoną kwotę firmie zajmującej się pozycjonowaniem, mimo że nie widać żadnego efektu działań. Co gorsza, właściciel strony zgodnie z dość nieuczciwą umową musi płacić tak przez cały okres trwania umowy z brakiem opcji rozwiązania takiej umowy, i nie wie za co płaci, bowiem nie jest określone, czego może się spodziewać, a firma pozycjonująca w zasadzie do niczego się nie zobowiązała.

Sytuacja taka jest niedopuszczalna – skoro właściciel strony płaci firmie comiesięczny abonament niezależnie od rezultatów, powinien otrzymać od firmy pozycjonującej zestawienie jej wykonanych działań i przewidywane, namacalne w krótkim terminie efekty tych działań. Inaczej do końca umowy, której tak naprawdę nie można jej rozwiązać. Właściciel strony będzie tylko zwodzony, że ma wykonywane pozycjonowanie, a płacić oczywiście będzie musiał.

Istnieją na Polskim rynku firmy, które zaczynają współpracę z potencjalnym klientem od zagmatwanej i nie do końca jasnej umowy, w której nie ma opcji rozwiązania.

TWOJA CZARNA LISTA FIRM POZYCJONUJĄCYCH:

8 KOMENTARZE

  1. Moja dziewczyna zamówiła w firmie wysyłkowej Top Market z Warszawy Telewizor 46″,wysyłka miała być na następny dzień,oczywiście nie było, zaczęli kręcić że kurier wrócił z przesyłką ,numeru przesyłki nie wystawili,dodzwonić się do nich ciężko,a jak już to zamydlają oczy,towarów nie mają na magazynie ,a obiecują złote góry,z tak niewiarygodną firmą jeszcze się nie spotkałem wysyłka już trwa drugi tydzień a telewizora nie widać,wszędzie gdzie się nada to opisze tak nieuczciwą firmę ,niech nikt tam nie kupuje po potem sobie z nerwów żyły wypruje ,masakra normalnie,pozdrawiam.

  2. I tu się zgadzam z moim poprzednikiem, zbyt często nabijają nas w butelkę.

    Nie dajmy się, piszmy o nie uczciwych firmach

  3. Nieuczciwe firmy SEO – firmy pseudo-pozycjonujące

    Wybierając firmę, która zajmie się pozycjonowaniem strony, właściciele stron wysyłają zazwyczaj zapytania do co najmniej kilku firm zajmujących się pozycjonowaniem. Często przy wyborze firmy kierują się wyłącznie ceną usługi – wygrywa firma, która albo oferuje najniższe stawki albo taka, która za stawki takie jak pozostałe firmy zaoferuje dodatkowo szereg gratisowych usług. Trzeba jednak zdawać sobie sprawę, że nie zawsze cena to dobre kryterium wyboru firmy pozycjonującej, o czym zaczyna przekonywać się coraz więcej właścicieli stron…

    Coraz częściej okazuje się, że firmy zajmujące się pozycjonowaniem wykorzystują niewiedzę właścicieli stron, co oczywiście nie powinno mieć miejsca. Owszem – firmy zajmujące się pozycjonowaniem nie muszą zdradzać właścicielowi wszystkich stosowanych przez siebie technik o ile widać pozytywne rezultaty swoich prac, w przeciwnym przypadku powinny od czasu do czasu informować Klienta o podejmowanych działaniach i o aktualnej sytuacji strony.

    Dzieje się jednak inaczej. Coraz częściej pojawiają się głosy właścicieli stron internetowych, którzy czują się oszukani przez firmy pozycjonujące, a w zasadzie można je raczej nazwać firmami psudo-pozycjonującymi. Firmy te po prostu żerują na właścicielach stron do momentu, gdy właściciel strony w końcu zorientuje się, że coś jest nie tak. Poniżej opis coraz częściej pojawiające się przypadków i problemów podczas współpracy z firmą SEO.

    Pierwszy przypadek – właściciel strony płaci co miesiąc określoną kwotę firmie zajmującej się pozycjonowaniem, mimo że nie widać żadnego efektu działań. Co gorsza, właściciel strony zgodnie z umową musi płacić tak przez cały okres trwania umowy np. 12, 18 czy 24 miesiące i nie wie za co płaci, bowiem nie jest określone, czego może się spodziewać, a firma SEO w zasadzie do niczego się nie zobowiązała. Sytuacja taka jest niedopuszczalna – skoro właściciel strony płaci firmie SEO comiesięczny abonament niezależnie rezultatów, powinien otrzymać od firmy pozycjonującej zestawienie jej działań i przewidywane, namacalne w krótkim terminie efekty tych działań. Inaczej do końca umowy właściciel strony będzie tylko zwodzony, że ma wykonywane pozycjonowanie, a płacić oczywiście będzie musiał.

    Drugi przypadek – pojawienie się na stronie właściciela strony, klienta firmy SEO linków do stron konkurencji, ukrytych lub widocznych. Jak się okazuje niektóre firmy pseudo-pozycjonujące z radością stwierdzają, że stronę swojego Klienta – właściciela strony, mogą przeznaczyć na linki do stron innych swoich Klientów. W rezultacie na stronie właściciela strony znajduje się 5,10 lub nawet więcej tego typu linków. O ile właściciel strony wyraża na to zgodę – nie ma problemu. Często jednak firmy SEO umieszczają tego typu “niespodzianki” bez zgody właściciela, wielokrotnie ukrywając tego typu bonusy dla zwykłego gościa witryny. I tutaj pojawia się wtedy furtka w przypadku gdy właściciel strony linków nie zauważy, a z jakichś powodów będzie chciał zrezygnować z usług dotychczasowej firmy SEO – wystarczy, że taka firma poinformuje wyszukiwarkę (np. Google) o ukrytych linkach, a właściciel strony może spodziewać się nieprzyjemnych konsekwencji ze strony wyszukiwarek jak np. filtr lub ban.

    Trzeci przypadek – firma zajmująca się pozycjonowaniem uważa, że rezultat został osiągnięty – w raporcie miesięcznym przedstawia, że strona Klienta była w danym miesiącu średnio na pozycji 6, mimo że właściciel strony obserwował cały czas sytuację i z jego obliczeń wynikło, że średnia miesięczna pozycja strony to 22. I tu pojawia się problem – kto ma rację? Oczywiście często zdarza się, że pozycja strony zmienia się nawet kilkukrotnie w ciągu dnia, ale tego typu sytuacja może rodzić podejrzenie – firma SEO wmawia swojemu Klientowi coś co nie ma miejsca, aby tylko otrzymać swoje wynagrodzenie. Rozwiązaniem problemu jest oczywiście ustalenie tego typu kwestii przed rozpoczęciem współpracy lub też udostępnienie Klientowi panelu z codziennymi rezultatami (jak np. Panel Klienta WEBSIGN) – dzięki temu obie strony wiedzą na czym stoją i mogą na bieżąco reagować na wszystkie sporne kwestie.

    Niewątpliwie to tylko kilka z całego szeregu przypadków i problemów jakie pojawiają się podczas współpracy właściciela strony z firmą zajmującą się pozycjonowaniem. Najlepszym rozwiązaniem jest oczywiście określenie szczegółowo zasad współpracy przed rozpoczęciem współpracy. Często jednak tego typu drobiazgi umykają przy wyborze firmy SEO z powodu … stawiania jako głównego kryterium ceny usługi pozycjonowania. A jak widać na podstawie analizy powyższych przypadków powinno się od razu pojawić kilka kolejnych kryterium podczas wyboru firmy pozycjonującej (sposób rozliczeń, określenie satysfakcjonującego efektu, sposób pomiaru rezultatów), które tak naprawdę okazują się często ważniejsze od ceny wykonanej usługi.

    W firmie WEBSIGN wszystkie tego typu kwestie staramy się ustalić z naszymi Klientami przed rozpoczęciem współpracy tak, aby było jasne za co Klient płaci i czego może się spodziewać. Dzięki temu jest duża szansa na to, że obie strony są zawsze zadowolone, co jest tak naprawdę największym sukcesem firmy SEO…

    Warto zapoznać się z ofertą zanim podejmiesz decyzję.

    Autor: websign

  4. Witam,

    po przeczytaniu artukułu przyszła mi do głowy pewna myśl. Wyobraźcie sobie Państwo, że do firmy pozycjonującej o nazwie, niech będzie SEO SEO zgłaszają się firmy działające dokładnie w tej samej branży, niech to będzie dla przykładu filmowanie wesel. Każda płaci określoną stawkę i żąda tego samego (zakładam, że każda wykupuje ten sam pakiet) – jedynki w Google. Jak taka firma powinna postąpić. Jedynki dla wszystkich nie da się załatwić. Czy zatem firma SEO SEO powinna informować potencjalnego klienta, że już pozycjonuje inną firmę na te same słowa kluczowe, z tej samej branży, czy raczej powinna milczeć, licząc że nic się nie wyda. Czy wobec tego, firma taka powinna prowadzić jawny rejestr klientów, aby inne podmioty miały jasność, czy zawieranie umowy z daną firmą pozycjonującą ma sens?

    pozdrawiam
    Tomasz M.

  5. ja tez mam niestety kiepskie doświadczenia z firmą pozycjonującą , pokusilem się o zakup kuponu na pozycjonwoanie na jakims gruperze czy innym takim.
    za 200 zl pozycjonwoanie an rok , niestety ale to chyba bylo najgorzej wydane 200 zl w życiu , od momentu zaczęcia pozycjonowania minely 3 miesiące , firma nie zrobila zupelnie nic zero zmian zera jakichś kolwiek informacji na temat tego co robią bo nic nie robią, efekt zerowy.
    Napsiali niedawno maila ze na dniach przślą zmiany minał miesiac nic nie wyslali, poprostu kpina, jeżlei ktoś ma podobne doświadczenia z firma pozycjonującą z mydeal prosze o kontakt, zrobimy jakiś pozew zbiorowy.

  6. Niestety po przeczytaniu wypowiedzi nie znalazłam rozwiązania swojego problemu-płacę za 10 wyników,ale firma pozycjonująca wskazuje o wiele wyższe pozycje w panelu klienta niż te widoczne faktycznie.Pisałam reklamacje,wrzucałam skriny…telefonowałam,a oni odpisali ,że skriny nie są dla nich dowodem,bo nie ma daty i godziny.
    Czy znacie Państwo jakieś inne programy jak takiej nieuczciwej firmie pokazać to co się widzi?
    Chodzi o duże rozbiezności poza 1 stronę.
    Proszę o pomoc.Co zrobić?

  7. Sprawa nie jest tak prosta, podstawa to umowa jaką masz z tą firmą, przeanalizuj ją dokładnie i podejmij decyzje co dalej.