Skuteczna i bezpieczna suplementacja diety – najważniejsze informacje

0
903
views

Czy wiesz, które suplementy diety warto przyjmować razem, a które osobno? Prawidłowe stosowanie suplementacji wcale nie jest trudne – ten artykuł szybko wprowadzi Cię w podstawowe zasady.

Suplementacja diety – kilka słów wprowadzenia

Preparaty takie jak witamina C, magnez, probiotyki czy ekstrakt z żeń-szenia to właśnie suplementy diety. Stanowią one skoncentrowane źródło określonych wartości odżywczych, które zaleca się w określonych przypadkach w celu utrzymania prawidłowych poziomów substancji w organizmie. To w ten sposób suplementy wspierają ludzkie zdrowie. Co bardzo ważne, nie są lekami – nie wyleczą Cię z żadnej choroby.

Kiedy suplementacja diety jest skuteczna? To warto wiedzieć!

Nie wszystkie suplementy diety należy przyjmować razem. W niektórych przypadkach lepiej jest odczekać godzinę-dwie pomiędzy poszczególnymi porcjami. Czasem też, aby polepszyć przyswajalność niektórych witamin i składników mineralnych, powinno się przyjmować je jednocześnie lub w trakcie posiłków.

Te najpopularniejsze suplementy diety sugeruje się przyjmować razem, aby zwiększyć ich wchłanialność:

  1. Wapń z witaminą D3 oraz magnezem.
  2. Magnez z witaminą B6.
  3. Żelazo z witaminą C lub/i witaminą A.
  4. Kwas foliowy z witaminą B12 lub/i witaminą C.
  5. Witamina C z witaminą E.
  6. Witamina A z witaminą E.

Tych suplementów diety raczej nie należy przyjmować razem (poza gotowymi kompleksami witamin):

  1. Witaminy D z witaminą A i E (obniżają one wchłanialność wit. D).
  2. Selenu i cynku (są antagonistami).
  3. Żelaza, miedzi i cynku (obniżają wzajemnie swoją wchłanialność).

Prawidłowe stosowanie suplementacji a spożywanie posiłków

Warto też wiedzieć, że witaminy, które są rozpuszczalne w wodzie, zaleca się przyjmować przede wszystkim przed posiłkiem. Są to m.in. witamina C oraz witaminy B1, B2, B3, B4 i B12. Z kolei po posiłku warto przyjmować suplementy diety, które zawierają witaminy rozpuszczalne w tłuszczach, czyli witaminę A, E, D i K.

Więcej o suplementacji diety i biodostępności poszczególnych składników przeczytasz na stronie pure4me.pl. Jest to serwis producenta personalizowanych suplementów w saszetkach, który działa na rynku od 25 lat.

Kiedy suplementacja diety jest bezpieczna?

Suplementy diety nie podlegają w Polsce tak ostrym wytycznym, jak lekarstwa, dlatego przede wszystkim sprawdzaj, kto jest ich producentem. Czy ma doświadczenie, certyfikaty i nowoczesne laboratoria? Takie informacje na pewno znajdziesz na stronie każdej z firm.

Poza poznaniem producenta zachowaj też racjonalność w spożywanych porcjach. Stosowanie suplementacji jest z reguły bezpieczne, o ile trzymasz się zalecanych ilości.

Materiał zewnętrzny